Keyboard ALT + g to toggle grid overlay

Help

Produktinformasjon

Handleverktøy og produktinformasjon

Følgende handleverktøy kan hjelpe deg å avgjøre hvilket programvareprodukt som er riktig for ditt prosjekt:

  • Våre produkter. Vis katalogen med alle produkter som er tilgjengelige for kjøp på nettet, som inkluderer prissetting for programvareabonnementer.
  • Bransjeløsninger. Få tilgang til et bredt utvalg av de mest essensielle programmene og tjenestene fra Autodesk i en felles løsning.
  • Tilbud. Se etter rabatterte priser og begrensede kampanjer for noen av våre mest populære produkter.
  • Støttetilbud. Finn informasjon om støtten som er inkludert med abonnementene.

Er hele produktutvalget tilgjengelig i butikken?

Nei. Selv om vi fører det meste av Autodesk-produktutvalget, er det noen produkter og tjenester som vi ikke selger på nettet på dette tidspunktet.

Det er mulig å laste ned elektronisk programvare for de siste utgivelsene.

Produktlisten vår har mer informasjon om våre tilgjengelige produkter.

Tilbyr dere volumrabatter eller spesialpriser?

Vi tilbyr ingen volumrabatter på dette tidspunktet. Prisene du ser i butikken, er salgsprisen. Eventuelle spesialtilbud eller kampanjer vil være synlige på produktsidene og vil vises i handlekurven.

Abonnementsinformasjon

Hva er fordelene med å abonnere på Autodesk-produkter?

  • Økt produktivitet med de nyeste produktutgavene og oppdateringene
  • Tilpasser seg endrede forretningsbehov ved å skalere programvareverktøyene
  • Betal bare for det du trenger, når du trenger det – det er ikke nødvendig med noen store investeringer i forkant
  • Løs problemer og vær i rute med prosjekter med hjelp fra spesialister på produktstøtte.
  • Fakturer klienter og prosjekter enkelt for kostnadene dine til abonnement på programvare

Finn ut mer her.

Hva er abonnement med automatisk fornyelse?

Med abonnement kan du lisensiere Autodesk-programvaren på tidsbasis for å oppfylle forskjellige forretningsmessige og budsjettmessige behov, som arbeid på korttidsprosjekter eller bruk av midlertidige ansettelser. Kunder som kjøper abonnement, får slike fordeler som grunnleggende kundestøtte, tilgang til den nyeste programvaren og produktforbedringene og i noen tilfeller tilgang til utvalgte skytjenester.

Abonnementer som kjøpes fra Autodesk-butikken, fornyes automatisk, men enkelte abonnementsperioder er bare tilgjengelige fra forhandlere eller Autodesk-salgsrepresentanten din og blir ikke fornyet automatisk. Du vil motta fornyelsesvarsler 45, 30 og 4 dager før utløp med fornyelsesinstruksjoner.

Abonnementet inneholder

  • den nyeste programvareversjonen, tidligere versjoner og oppdateringer
  • teknisk støtte og e-læring, inkludert nyhetsbrev som bare er for abonnenter
  • tilgang til flere skybaserte tjenester
  • globale brukerrettigheter

Finn ut mer her.

Hvordan oppdaterer jeg kredittkortet som er tilknyttet den automatiske fornyelsen av abonnementet?

For bestillinger den 14.12.20 eller senere:

Gå til Autodesk-konto og klikk på produktet og endre betalingsmetoden din.

For bestillinger mellom 09.12.19 og 14.12.20:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klikk på betalingsmetoden for abonnementet du ønsker å oppdatere.

For bestillinger før 09.12.19:

Hvis du må oppdatere kredittkortnummeret eller utløpsdatoen som er knyttet til din automatiske fornyelse, kan du klikke her og angi e-postadressen som er knyttet til bestillingen, sammen med passordet. Hvis du ikke kjenner passordet, kan du klikke her for å få det. Når du har logget på siden for betalingsinformasjon, klikker du på Rediger for å oppdatere den eksisterende kredittkortinformasjonen. Klikk deretter på Send inn for å lagre den når du har fullført endringene.

Ring vår kundeservice for å snakke med en av representantene våre hvis du trenger hjelp med denne prosessen. Av sikkerhetsmessige årsaker må du aldri sende kredittkortnummer i e-post.

Hvordan sier jeg opp abonnementet?

Hvis du vil si opp abonnementet før neste fornyelsesperiode, gjør du som følger:

For bestillinger 14.12.20 eller senere:

Logg på kontoen din på manage.autodesk.com. Under Fakturering og ordrer > Abonnementer og kontrakter. klikker du på produktet og setter automatisk fornyelse til AV.

For bestillinger mellom 09.12.19 og 14.12.20:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klikk på abonnementsopplysningene for abonnementet du ønsker å stoppe.
  3. Slå automatisk fornyelse av for å avbryte den automatiske fornyelsen.

For bestillinger før 09.12.19:

  1. Klikk her for å finne bestillingen.
  2. Etter at du har funnet bestillingen, klikker du på «Administrer automatisk fornyelsesplan». Hvis du blir bedt om å gjøre det, må du skrive inn e-postadressen som er tilknyttet bestillingen, samt passordet ditt.
  3. Velg alternativet for å avbryte den automatiske fornyelsen i delen om statusen for avtalen om automatisk fornyelse.

Merknad: Du har tilgang til abonnementsproduktet i hele tidsperioden du har betalt for selv om du har sagt opp avtalen om automatisk fornyelse.

Når du sier opp avtalen om automatisk fornyelse, blir ikke abonnementet fornyet når abonnementsperioden er over. Etter at avtalen om automatisk fornyelse er sagt opp, mister du tilgangen til abonnementsproduktet når den inneværende abonnementsperioden er over.

Skypoeng

Hva er skypoeng?

Les mer om skypoeng her.
Teknisk produktstøtte Product Download

What should I do before I download?

Please check the settings of any of these products to ensure they are not interfering with your download:

  • Firewall – These are designed to stop downloads from non-approved sites.
  • Anti-Virus Programs – These will try to stop or scan a download. It may cause the download to be corrupt or damaged.
  • Download Monitors – Programs such as GoZilla!™ and NetZip are not compatible with our server and will sometimes block or stop downloads.
  • Screen Saver – In some instances, screen savers can interfere with the download process. If you have a screen saver that is starting while you are downloading, please disable it temporarily until your download is complete.

How do I download?

  1. You will receive access to your product via a fulfillment email within 24-48 hours after you place your order.
  2. Sign in to your Autodesk Account at manage.autodesk.com.
  3. Locate the software you wish to download in the list of Products & Services. Click the arrow next to the product name to expand the product details tray.
  4. Click Downloads to activate the download pop-up window.
  5. Select your Version, Platform, and Language to see available download options.

Where do I download the file?

You can download the file anywhere you like, but be sure that you note its location and the name of the file when you do so. We recommend that you download the file onto your Desktop, so it will be easier for you to find when you’re ready to install the product.

NOTE: Please do not rename the file you're downloading. Doing so may cause installation problems.

What will happen when I download?

Once the download starts, you will see a status bar indicating the time remaining until your download is complete. You may pause and resume the download by clicking on the “Pause/Play” button on the right side of the status bar.

What if the download stops before it completes?

If your download stops or is interrupted before it is complete, simply press the Begin Download button again and the download should resume where it left off.

I do not have a download button on my order.

You may not see a download button on your order for the following reasons:

  • You have reached the maximum allowable number of downloads.
  • Your download period has expired, which occurs after 30 days of placing your order.

If you believe you should have access to a download button or are trying to download after 30 days from placing your order, please Contact Us for assistance.

Is downloading the same as installing?

No. Downloading is a simple file transfer. Installing is the unpacking and loading of the software onto your computer. Autodesk’s installation software walks you through this process once you’ve successfully downloaded the file from our site. If you need assistance with installation, please review our Installation and Activation help.

Installasjon og aktivering

Videoer av produktinstallasjon

Vis vår hjelp for installasjon og aktivering.

Hvordan installerer jeg produktet mitt?

Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp for å installere Autodesk-produktet, finner du videoveiledninger, diskusjonsgrupper og mer tilgjengelig i kunnskapsnettverket vårt.

Hvor finner jeg filen jeg lastet ned?

Den beste måten å vite hvor du laster ned lagrede filer på, er å være oppmerksom på nedlastingsprosessen i vinduet Lagre som ved starten på nedlastingen. Når du har klikket på nedlastingsknappen og valgt å lagre filen, dukker dette vinduet opp og viser deg akkurat hvor nedlastingen blir lagret på datamaskinen.

Hvis du kjenner filnavnet, kan du også søke etter det på datamaskinen.

MERK: Ikke endre navnet på filen du laster ned. Ellers kan det skape installasjonsproblemer.

Hvordan starter jeg installasjonen?

Når du har lastet ned filen, må du navigere til plasseringen der du lagret filen, og dobbeltklikke på den for å starte installasjonen.

For mer informasjon anbefaler vi deg å lese gjennom installasjons- og lisensieringsinformasjonen vår.

Hvordan gjør jeg en prøveversjon om til et abonnement?

Før du begynner, må du kjøpe et abonnement for programvaren du vil ha. Dette kan du gjøre gjennom produktsiden i Autodesk-butikken eller ved å trykke på Kjøp-knappen som vises i hurtigmeldingen når du åpner prøveversjonen.

Deretter må du ha serienummeret ditt og produktnøkkelen, som du finner på Autodesk-kontosiden. For å finne serienummeret og produktnøkkelen på denne siden logger du på og klikker på Administrasjon. Klikk på pilen ved siden av produktet du har kjøpt, så vil du se lisensinformasjonen.

Følg disse instruksjonene for å konvertere prøveversjonen. Enkelte trinn kan være litt forskjellige avhengig av programvaren du bruker.

  1. Åpne prøveversjonen av programvaren. Logg på om du blir bedt om dette, eller velg «Opprett en konto» hvis du ikke har gjort dette. For at du skal kunne kjøre prøveversjoner av Autodesk-programvare, må du ha en Autodesk ID.
  2. En hurtigmelding vises. Velg «Har allerede en lisens» og deretter «Angi serienummer» på siden La oss komme i gang.
  3. Angi serienummeret og produktnøkkelen. Klikk på Fortsett (eller Neste).
  4. Klikk på Fullfør, og begynn å bruke programvaren.

«Aktiveringskoder» er for en engangsprosess og kan ikke brukes flere ganger.

Ordreinformasjon

Hvilken status har bestillingen min?

For bestillinger 14.12.20 eller senere:

Gå til Autodesk-konto for å se statusen til bestillingen din.

For bestillinger mellom 09.12.19 og 14.12.20:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klikk på ordrenummeret for å se ordrestatus.

For bestillinger før 09.12.19:

Klikk her for å finne bestillingen.

Hvilke betalingsmetoder aksepterer dere?

Vi aksepterer Visa, MasterCard, American Express og PayPal. Du kan trygt angi hele kredittkortnummeret ditt på vår sikre server, som krypterer all innsendt informasjon.

Kan jeg bestille uten kredittkort?

I tillegg til kredittkort aksepterer vi PayPal.

Når vil kredittkortet mitt bli belastet?

Hvis du har kjøpt nedlastbare produkter, vil kredittkortet bli belastet umiddelbart etter at bestillingen er sendt inn.

Hvordan vil belastningen vises på kredittkortet?

Belastningen for bestillingen din vil vises på kredittkortet som: «Autodesk ADY» eller «DRI * Autodesk, Inc.»

Må jeg betale mva. på kjøpet?

Avhengig av bestillingen kan det hende du må betale mva. I tilfelle blir du belastet for dette. Denne avgiften beregnes basert på hvor du befinner deg og vises på ordresiden etter at du har angitt faktureringsadressen din.

Jeg trenger en kopi av fakturaen.

For bestillinger 14.12.20 eller senere:

Gå til ordrehistorikken på Autodesk-kontoen, og klikk på produktet.

For bestillinger mellom 09.12.19 og 14.12.20:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klikk på ordrenummeret for å se informasjon om bestillingen.
  3. Klikk på Vis faktura..

For bestillinger før 09.12.19:

Klikk her for å finne bestillingen.

Hvorfor blir ikke kredittkortet mitt akseptert?

Det er mange grunner til at en kredittkorttransaksjon mislykkes. Kortet kan være utløpt eller ha nådd sin beløpsgrense, eller en kredittkortdatamaskin, enten hos oss eller hos banken, kan ha en maskinfeil. Kontakt vår kundeservice hvis du opplever problemer. Oppgi alle feilmeldinger som du har mottatt, samt ordrenummeret fra handlekurven.

Jeg har ikke mottatt noen bekreftelses-e-post.

Sjekk listen under hvis du ikke allerede vet hvordan du skal løse dette problemet med søppelmapper.


INTERNETTLEVERANDØRER (ISP-ER)

Enkelte e-postleverandører filtrerer meldinger basert på innhold, emnelinje eller senderens adresse og kan sende e-posten til en masse- eller søppelmappe. Sørg for at @digitalriver.com og @autodesk.com er på din liste over godkjente sendere eller på hvitlisten eller er i adresseboken din. Vi får ofte ikke engang varsel om slike filtre, så husk å informere internettleverandøren din om at du ønsker å motta e-post fra oss.

BLOKKERINGER OG FILTRE AV SØPPELPOST OG E-POSTPROGRAMVARE

Hvis du nylig har installert en ny e-postprogramvare eller et nytt program for å redusere mengden søppelpost du mottar, må du sørge for å sjekke innstillingene i programmet. Standardene er ofte mye strengere enn det du kanskje ønsker. Nedenfor finner du noen ressurser du kan bruke til å komme i gang.

  • AOL

    Sjekk mappen for søppelpost. Hvis du finner e-posten vår her, velger du meldingen og indikerer at den ikke er søppelpost. Dette vil bidra til at fremtidige meldinger fra oss når innboksen din.

    Slik unngår du utilsiktet filtrering av fremtidige meldinger fra oss:

    1. Klikk på E-post på verktøylinjen øverst i AOL-vinduet.
    2. Velg Blokker uønsket e-post
    3. Klikk på Tilpasset senderliste
    4. Velg Tillat kun sendere og domener som er listet under
    5. Angi domenene @digitalriver.com og @autodesk.com
    6. Klikk på Lagre
  • Hotmail

    Sjekk mappen for søppelpost. Hvis du finner e-posten vår der, velger du meldingen og klikker på «Ikke søppel». Dette vil bidra til at fremtidige meldinger fra oss havner i innboksen din.

    Slik unngår du utilsiktet filtrering av fremtidige meldinger fra oss:

    1. Klikk på E-post, deretter Alternativer (ved siden av Hjelp-lenken)
    2. Klikk på Beskyttelse mot søppel-e-post
    3. Klikk på Sikker-listen
    4. Angi dette domenet: @digitalriver.com og @autodesk.com
    5. Klikk på Legg til
  • Yahoo

    Sjekk mappen for «Masse-e-post»-. Hvis du finner e-posten vår der, velger du meldingen og klikk på «Ikke spam». Dette vil bidra til at fremtidige meldinger fra oss havner i innboksen din.

  • Gmail

    Sjekk mappen for søppelpost. Hvis du finner e-posten vår der, velger du meldingen og klikker på «Ikke spam». Dette vil bidra til at fremtidige meldinger fra oss havner i innboksen din.

  • Outlook

    Sjekk mappen for søppelpost. Hvis du finner e-posten vår der, velger du meldingen og klikker på «Ikke søppel». Dette vil bidra til at fremtidige meldinger fra oss havner i innboksen din.

    Slik unngår du utilsiktet filtrering av fremtidige meldinger fra oss:

    1. Åpne Alternativer for søppel-e-post
    2. Velg Trygge sendere, og deretter Legg til.
    3. Skriv inn @digitalriver.com og @autodesk.com og klikk på OK.
    4. Klikk på OK.

Feilsøke betalingsproblemer

Her er noen elementer som må sjekkes hvis du opplever betalingsfeil:

  • Kontroller kortnummer og utløpsdato: Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke vise eller redigere kortinformasjonen etter at du har lagt den inn. Forsøk å legge inn kortinformasjonen på nytt som en ny betalingsmetode ved å velge Legg til kort. Bekreft at kortnummeret og utløpsdatoen er riktig.
  • Navn og faktureringsadresse: Kontroller at navn og faktureringsadresse stemmer med informasjonen som er registrert for kortutstederen din. Du kan nå se og redigere disse elementene i handlevognen.
  • Kjøpsgrense:  Noen banker setter en grense for hvor mye du kan bruke på et individuelt kjøp eller i løpet av en enkelt dag. Selv om du har midler tilgjengelig, er det ikke sikkert at banken autoriserer kjøpet. Ring banken, og be dem om å autorisere kjøpet eller få informasjon om deres retningslinjer for nettkjøp.
  • Autorisering av kredittkort: Når du lagrer kredittkortopplysningene dine, kan det hende at banken ber deg bekrefte identiteten din som et ekstra sikkerhetstiltak. Hvis du har problemer med tofaktorautentiseringsprosessen, må du bekrefte kortopplysningene og prøve å gå gjennom prosessen på nytt.Du kan også prøve et annet kort og velge en annen betalingsmetode. Kontakt banken hvis problemet vedvarer.
Returer og kanselleringer

Hvordan er refusjonsretningslinjene deres?

For å få full refusjon for månedlige abonnementer som er kjøpt fra Autodesk på nettet, må du returnere dem innen 15 dager etter det opprinnelig kjøpet eller fornyelsen. For å få refusjon for vedlikeholdsavtaler, årlige abonnementer eller flerårige abonnementer må du starte returprosessen innen 30 dager etter kjøpet eller fornyelsen.

Disse retningslinjene gjelder fra og med den første dagen betalingen mottas og bare for kjøp og fornyelser av abonnementer og vedlikeholdsavtaler som er kjøpt via Digital River på vegne av Autodesk. Disse retningslinjene gjelder ikke for andre produkter, tjenester eller tilbud. Noen eksempler på tilbud som disse retningslinjene ikke gjelder for, inkluderer, men er ikke begrenset til, rådgivningstjenester, plattformabonnementer (f.eks. Autodesk® Forge), rettigheter til bruk utenom eget land, skypoeng og medlemskap eller lignende kostnader.

Hvordan ber jeg om refusjon?

Hvis bestillingen din oppfyller kriteriene som er angitt i refusjonsretningslinjene ovenfor, kan du kontakte kundestøtte, oppgi ordrenummeret ditt (som du finner i bekreftelses-e-posten) eller e-postadressen din og deretter velge alternativet for retur av bestillinger i rullegardinmenyen.

Når kan jeg vente å se pengene kreditert til kortet mitt?

Når refusjonen er godkjent og behandlet av Digital River, blir pengene kreditert til den registrerte betalingsmåten. Refusjoner til kredittkort leveres vanligvis i løpet av fem til syv virkedager, men det kan ta mer tid for andre betalingsmåter. Kontakt vår kundestøtte hvis refusjonen er betraktelig forsinket. Du mister all tilgang til tilknyttede programmer og tjenester når refusjonen er utstedt.

Hvordan sier jeg opp abonnementet?

Hvis du vil si opp abonnementet før neste fornyelsesperiode, gjør du som følger:

For bestillinger 14.12.20 eller senere:

Logg på kontoen på manage.autodesk.com og klikk på Fakturering og ordrer > Abonnenter og kontrakter. Slå deretter automatisk fornyelse AV.

For bestillinger mellom 09.12.19 og 14.12.20:

  1. Gå til Administrer abonnementer.
  2. Klikk på abonnementsopplysningene for abonnementet du ønsker å stoppe.
  3. Slå automatisk fornyelse av for å avbryte den automatiske fornyelsen

For bestillinger før 09.12.19:

  1. Finn bestillingen din.
  2. Når du har funnet bestillingen (du ser bestillingsnummeret i bekreftelses-e-posten for bestillingen), klikker du på alternativet for administrering av avtalen om automatisk fornyelse. Hvis du blir bedt om å gjøre det, må du skrive inn e-postadressen som er tilknyttet bestillingen, samt passordet ditt.
  3. Velg alternativet for å avbryte den automatiske fornyelsen i delen om statusen for avtalen om automatisk fornyelse.

Merk: Du har tilgang til abonnementsproduktet i hele tidsperioden du har betalt for, selv om avtalen om automatisk fornyelse er sagt opp. Når du sier opp avtalen om automatisk fornyelse, blir ikke abonnementet fornyet når abonnementsperioden er over. Etter at avtalen om automatisk fornyelse er sagt opp, mister du tilgangen til abonnementsproduktet når den inneværende abonnementsperioden er over.

Personvern og sikkerhet

Hvordan er personvernretningslinjene deres?

For bestillinger den 14.12.20 eller senere:

Klikk her for å vise Autodesk sine retningslinjer for personvern.

For bestillinger den før 14.12.20:

Klikk her for å vise Digital River retningslinjer for personvern.

Terms and Conditions

Please check Terms and Conditions here.

Jeg trenger fortsatt hjelp