Som et alternativ til å administrere produkttilgang på individuell basis, kan du konfigurere standardtilgang til alle eller enkelte produkter som følger med Flex, for nye og eksisterende brukere. Når standardtilordninger er på, får alle Flex-brukere tilgang til det samme settet med valgte produkter.
Logg på Autodesk-kontoen på manage.autodesk.com, og klikk på Brukeradministrasjon > Etter bruker.
Klikk på tannhjulikonet Teaminnstillinger øverst til høyre.
Under Brukeradministrasjon > Standardtilordninger klikker du på Konfigurer standardtilordninger.
I dialogboksen Administrer standardtilordninger klikker du på Flex.
Velg produktene du vil tilordne standardtilgang for.
Merk: Når Autodesk legger til nye produkter i Flex, blir ikke de nye produktene automatisk tilgjengelige for brukere med standardtilordninger. Du kan redigere listen over standardtilordninger for å tilordne tilgang til de nye produktene.
Klikk på Lagre endringer. Standardtilordninger er nå aktivert.
E-postvarsler sendes ikke til brukere for endringer i standardtilordninger.
Merk: Hvis du vil slå av standardtilordninger senere, fjerner du merket for alle produktene i vinduet Administrer standardtilordninger.
Prioritet for abonnement og prøveversjon
Når en bruker tilordnes til både et enkeltbrukerabonnement og Flex-tokener, brukes ikke tokener. Hvis du for eksempel tilordner et AutoCAD-abonnement, vil ikke brukeren bruke tokener for AutoCAD.
På samme måte bruker ikke brukere i en prøveperiode tokener for det produktet. Be brukerne om å ignorere meldingen om at prøveversjonen utløper. Etter at prøveperioden er over, må de begynne å bruke tokener.
Merk: Abonnements- og prøveprioritet gjelder bare hvis samme Autodesk-ID brukes til påloggingsgodkjenning.