GRUNNLEGGENDE OM KONTOADMINISTRASJON

Endre betalingsmåte


Betalingsalternativer for abonnementer med automatisk fornyelse inkluderer kredittkort, PayPal eller bankoverføring. Du kan endre eksisterende betalingsmåter og legge til en ny måte og velge den som standard betalingsmåte, eller si opp et abonnement


Legg til en betalingsmåte

Slik går du frem for å legge til en ny betalingsmåte:

  1. Logg på kontoen din.
  2. Gå til Fakturering og bestillinger > Betalingsmetoder.
  3. Klikk på Legg til betalingsmetode.
  4. Velg en av disse betalingsmetodene (hvis tilgjengelig):
    • Kreditt- eller debetkort
    • PayPal
    • ACH
    • Finansiering
  5. Angi obligatorisk informasjon.
  6. Klikk på Lagre

Merk: Du kan også legge til en betalingsmåte ved å gå til Fakturering og bestillinger > Abonnementer og kontrakter, og velge et produkt.

Redigere en betalingsmåte

Slik går du frem hvis du vil endre informasjon for en eksisterende betalingsmåte, for eksempel utløpsdato:

  1. Logg på kontoen din.
  2. Gå til Fakturering og bestillinger > Betalingsmetoder.
  3. Velg en betalingsmåte, og klikk på Rediger.
  4. Legg inn den nye informasjonen for betalingsmåten.
  5. Klikk på Lagre

Endre en betalingsmåte

Slik gjør du hvis du vil velge en ny betalingsmåte, som for eksempel et nytt kreditt- eller debetkort:

  1. Logg på kontoen din.
  2. Gå til Fakturering og Bestillinger > Abonnementer og kontrakter.
  3. Velg et produkt for å vise abonnementsdetaljer.
  4. Under betaling, klikker du på endre betalingsmetode
  5. Velg den nye betalingsmetoden.
  6. Klikk på Lagre

Merk: Du kan også endre en betalingsmåte ved å gå til Fakturering og bestillinger > Abonnementer og kontrakter, og velge et produkt.

Endre betalingsmåte for abonnementer som ikke er kjøpt fra Autodesk

Hvis abonnementet ditt er kjøpt av en tredjepart.

  1. Logg på kontoen din.
  2. Gå til Fakturering og Bestillinger > Abonnementer og kontrakter.
  3. Velg et produkt for å vise abonnementsdetaljer.
  4. Klikk på Administrer for å vise skjermbildet Finn bestillingen din.
  5. Angi bestillingsnummeret og passordet ditt.
    Tips: For å finne bestillingen din, gå til Endre fornyelse etter bestillingsnummeret.
  6. Klikk på Administrer avtale om automatisk fornyelse
  7. Under kontoinformasjon, Klikk på Rediger (under faktureringsadressen din).
  8. Klikk på Legg til ny betalingsmåte, og angi kort- eller kontoinformasjonen din.
  9. Klikk på Send.
  10. Hvis du vil angi det nye kortet som standard betalingsmåte, klikker du på Lagre for abonnement.

Feilsøke betalingsproblemer

  • Oppdatert betalingsinformasjon—Hvis en betaling ikke blir godkjent etter at du har oppdatert betalingsmetoden, vent i 24 timer slik at endringen trer i kraft før du sender betalingen på nytt.
  • Kortnummer og utløpsdato—Kontroller at kortnummeret og utløpsdatoen som er lagret under betalingsmåten din er riktig. Hvis ikke, endre betalingsmetode, og send betalingen på nytt.
  • Navn og faktureringsadresse – Kontroller at navnet og faktureringsadressen som er lagret på betalingsmåten din matcher med informasjonen som er registrert hos kortutstederen din.
  • Beløpsgrense – Noen banker har en grense for hvor mye du kan bruke på et individuelt kjøp eller i løpet av én dag. Selv om du har midler tilgjengelig, er det ikke sikkert at banken autoriserer kjøpet.

Need help? Ask the Autodesk Assistant!

The Assistant can help you find answers or contact an agent.


What level of support do you have?

Different subscription plans provide distinct categories of support. Find out the level of support for your plan.

View levels of support