GRUNNLEGGENDE OM KONTOADMINISTRASJON

Fornye et abonnement


Administrer innstillingene for fornyelse av abonnement basert på hvordan du fikk abonnementet. Mange abonnementer som kjøpes gjennom Autodesk er konfigurert med automatisk fornyelse. I enkelte tilfeller er det imidlertid bare mulig å fornye abonnementet manuelt. Hvis du er i et administrert miljø, utføres fornyelser av kontraktlederen, kjøperen eller primær administrator.


Her er et par ting du bør vite om hvordan du fornyer et abonnement:

  • Fornyelsespris – Når du fornyer før abonnementet utløper sparer du sammenlignet med å kjøpe et nytt abonnement. Månedlige vilkår er unntatt.
  • Prøveabonnementer – Det er ikke mulig fornye eller forlenge prøveprogramvare. For å fortsette å bruke produktet må du kjøpe et abonnement. Se Konvertere en prøveversjon til et abonnement for mer informasjon.
  • Utløpte abonnementer – Utløpte abonnementer kan ikke startes på nytt. Hvis du vil fornye tilgangen til programvare og tjenester, kan du få et nytt abonnement på nettet eller fra en autorisert Autodesk-partner.
  • Endre lengden på en abonnementsperiode – I noen regioner kan du endre abonnementsperioden (for eksempel fra månedlig til et årlig abonnement) i Autodesk-kontoen eller ved å kontakte kundestøtte. Hvis ingen av alternativene er tilgjengelige, lar du det opprinnelige abonnementet utløpe og skaffer deg et nytt med en annen periode.

Fornye automatisk

For å sikre at fornyelsen er vellykket på fornyelsesdatoen, må betalingsmåten din være gyldig og automatisk fornyelse være slått på.

  1. Logg på kontoen din.
  2. Velg et produkt i abonnementslisten for å åpne abonnementsdetaljene og se den registrerte betalingsmåten.
    Hvis du ser en Administrere-knapp, kan du se følgende trinn for Endre fornyelse etter bestillingsnummer.
  3. Klikk på Aktiver automatisk fornyelse for å sikre at automatisk fornyelse behandles på fornyelsesdatoen.
  4. Følg instruksjonene for å fullføre endringen.

Endre en fornyelse etter bestillingsnummer

I noen tilfeller ser du en Administrere-knapp når du velger et produktabonnement. Finn bestillingsnummeret fra den opprinnelige e-posten for bestillingsbekreftelse, og følg disse trinnene:

  1. Logg på kontoen din, og klikk på Administrere på produktet for å åpne siden Finn bestillingen din.
  2. Angi bestillingsnummeret og bestillingspassordet ditt. Klikk på Søk.
    Merk: Hvis bestillingsnummeret allerede er fylt ut, kan det være feil. Sjekk at bestillingsnummeret svarer til bekreftelses-e-posten din. Hvis du har glemt bestillingspassordet, klikker du på koblingen for å tilbakestille nederst på siden Finn bestillingen din.
  3. Klikk på Administrer den automatiske fornyelsesavtalen
  4. Velg På for å aktivere automatisk fornyelse, eller Av for å avbryte. Fornyelser behandles på fornyelsesdatoen.

Hvis du ikke får tilgang til siden Finn bestillingen din fra kontoen din, kan du bruke en av følgende koblinger, avhengig av regionen din. Koblingen er også tilgjengelig fra den opprinnelige bekreftelses-e-posten for bestillingen.

Fornye manuelt

I noen tilfeller må du fornye abonnementet eller bestillingen manuelt (for eksempel hvis du betaler med Alipay, Konbini eller en bankoverføring). Fra og med 90 dager før utløpsdato er fornyelsesalternativene synlige i Autodesk-kontoen. Du får også tilsendt en e-post som varsler om at du kan fornye.

 

Slik viser du tilgjengelige fornyelsesalternativer i kontoen:

  1. Logg på kontoen din og klikk på Fakturering og bestillinger > Abonnementer og kontrakter.
  2. Velg et produkt i abonnementslisten for å se fornyelsesalternativene.
  3. Velg ett av følgende:
    • Hvis du har muligheten til å fornye på nettet, klikker du på Fornye. Fornyelsen legges i en handlekurv, der du kan gå gjennom prisene og fullføre kjøpet.
    • Hvis du kjøper fra en autorisert Autodesk-partner, vises kontaktinformasjonen deres. Ta kontakt med dem direkte for å fornye. Din autoriserte Autodesk-partner kan også ta kontakt direkte med fornyelsesalternativer.

For å unngå å miste tilgangen til programvaren din, og for å beholde dine spesielle fornyelsespriser, må du fornye abonnementet før utløpsdatoen.

Unntak for fornyelsespriser

Med spesiell fornyelsespris kan du spare 5 % eller mer sammenlignet med kjøp av et nytt abonnement—sparing er basert på Autodesks foreslåtte utsalgspris (ekskludert gjeldende skatt) og kan variere etter produkt, land, kunde eller hvordan du kjøper - direkte fra Autodesk.com eller via en Autodesk Partner.

Spesialpriser ved fornyelse kan endres når som helst og gjelder ikke rabatter, kampanjer, månedlige abonnementer og utvalgte produkter, inkludert, men ikke begrenset til:

  • Arnold
  • Assemble
  • AutoCAD Inventor LT Suite
  • AutoCAD LT med CALS Tools 2023
  • AutoCAD Web
  • Bygge
  • Fusion 360 med EAGLE Standard
  • ShotGrid
  • Takeoff

Need help? Ask the Autodesk Assistant!

The Assistant can help you find answers or contact an agent.


What level of support do you have?

Different subscription plans provide distinct categories of support. Find out the level of support for your plan.

View levels of support