Installasjon for enkeltpersoner

Installere produktet


Produktinstallasjonen varierer avhengig av hvilken metode du bruker:

  • Enkel nedlasting fra Autodesk-kontoen på manage.autodesk.com.
  • Tilpasset installasjon fra Autodesk-kontoen for å konfigurere installasjonsprogrammet før du laster ned og installerer.

Merk: Du har muligheten til å konfigurere de fleste produktene for Windows lansert i 2022 og senere i Autodesk-kontoen din før du gjennomfører installasjonen. Du kan laste ned installasjonsprogrammet og deretter utføre tilpasninger under installasjonsprosessen for de fleste produktutgivelser som ble lansert før 2022.

Enkel nedlasting fra Autodesk-kontoen

Ved enkel nedlasting installeres produkter med basiskonfigurasjonen.

  1. Logg på kontoen din på manage.autodesk.com.
  2. Velg et produkt og en av nedlastingsmetodene (se Nedlastingsmetoder) fra fanen Alle produkter og tjenester i Konto.
  3. Hvis du velger nedlastingsmetoden, kjører du EXE-filen (Windows), monterer DMG-filen (MacOS) eller pakker ut TAR-filen (Linux) som er knyttet til produktet og versjonen.

    Merk: De fleste produktene for Windows lansert i 2022 og senere bruker Autodesk Create Installer.

    Oppretter fremdriftslinje for installasjonen

    Kjør den lille exe-filen for å opprette installasjonsprogrammet i nedlastingsmappen. Tidligere versjoner laster ned SFX-filer som pakkes ut av seg selv.

  4. Les og godta lisensavtalen.
  5. Klikk på Installer.
  6. Hvis du ser rullegardinmenyen Produktspråk, velger du språket kunden snakker. (Hvis du ikke ser en Produktspråk-meny, kan du laste ned og installere en språkpakke etter at produktet er installert.)
  7. Du kan eventuelt erstatte standard installasjonsbane med en ny bane dersom dette alternativet er tilgjengelig.
  8. Når installasjonen er fullført, kan du lukke installasjonsprogrammet eller starte produktet.

Merk: Når du bruker installasjons- eller nedlastingsmetoden, må installasjonen av oppdatering fullføres før du kan starte produktet.

Tilpasset frittstående installasjon fra Autodesk-kontoen

  1. Logg på kontoen din på manage.autodesk.com.
  2. Velg Tilpasset installasjon fra navigasjonsfeltet.
  3. Velg lisenstype.
  4. I delen Legg til et produkt velger du ett eller flere produkter du vil legge til i den tilpassede pakken.
  5. I høyre panel kan du tilpasse produkter du velger. Du kan velge versjonen du vil inkludere i pakken. Hvis du velger en versjon, inkluderes installasjonsprogrammer for den versjonen automatisk i pakken. Du kan også legge til valgfrie programmer eller angi hvor innhold skal lagres, inkludert maler, materialer og tegninger.
  6. Når du har valgt produktene du vil ha i den tilpassede pakken, klikker du på Neste for å gå til delen Angi pakkeinformasjon. (Du kan gå tilbake til forrige trinn ved å klikke på overskriften for den aktuelle delen.)
  7. I delen Angi pakkeinformasjon skriver du inn et pakkenavn eller bruker standardnavnet. Vi anbefaler at du bruker et navn som hjelper deg med å identifisere denne pakken når du ser gjennom listen, for eksempel hvem den er ment for eller hvilke produkter som er inkludert. Bruk et gyldig Windows-filnavn.

  8. Angi pakkeinnstillinger

  9. (Valgfritt) Skriv inn en pakkebeskrivelse.
  10. Velg Installer – dette oppretter en pakke med produkter som kan installeres på enheten din. (Alternativet Distribuer oppretter en pakke med produkter som kan installeres på flere enheter. Hvis du vil ha mer informasjon om distribusjoner, kan du se Opprette distribusjoner fra Autodesk-kontoen.
  11. Utvid Avanserte alternativer for å gjøre andre endringer i pakken, for eksempel endre standard installasjonsbane.
  12. Godta Vilkår for bruk (engelsk).
  13. Klikk på Last ned for å laste ned den tilpassede pakkefilen til nedlastingsmappen eller en annen mappe basert på nettleserinnstillingene. Pakken lagres automatisk i biblioteket, og siden returnerer til listen over pakker. Klikk på Lagre for å lagre pakken uten å laste den ned.
  14. Kjør den nedlastede installasjonspakken.

Need help? Ask the Autodesk Assistant!

The Assistant can help you find answers or contact an agent.


What level of support do you have?

Different subscription plans provide distinct categories of support. Find out the level of support for your plan.

View levels of support